آتلیه معروف کودک

بهترین آتلیه کودک

آتلیه عکاسی کودک

عکاسی نوزاد در منزل

اتلیه کودک

اتلیه بارداری

آتلیه عکس باردرای

بهترین آتلیه بارداری

عکاسی نوزاد در منزل

آدرس اتلیه بارداری شهرک غرب 

اتلیه کودک09120251325

شماره تماس بهترین آتلیه کودک021-88563341

ایده هایی برای طراحی آلبوم رشد کودک

 

روزها، هفته ها، ماهها و یا حتی سالهای آغازین ارزشمند زندگی یک نوزاد، فرصتهای خاصی برای عکاسی فراهم میکند که هیچ پدر و مادری نمیخواهد آنها را از دست بدهد و فراموش کند. یک آلبوم عکس، روشی مناسب برای حفظ خاطره تمامی لحظات شگفتانگیز از زندگی یک نوزاد یا کودک است. در سالهای آتیِ زندگی هر نوزادی، پدر و مادر او دوست دارند تا با نگاه کردن به آلبوم عکس فرزندشان، تمامی آن لحظات، از اولین قدمی که برداشته است تا اولین سفر او به ساحل را به یاد بیاورند.


اگرچه امروزه امکان عکاسی و ساخت یک آلبوم تقریباً برای همه فراهم است، اما مراجعه و کمک گرفتن از آتلیه ها و عکاسان حرفه ای آنها، باعث میشود تا لحظات ناب زندگی یک نوزاد، به شکلی زیباتر، هنرمندانه تر و با سبک  ها و تم های خاصی ثبت شوند. آتلیه ها میتوانند با استفاده از امکانات و تجهیزاتی که از آنها بهره میبرند و همچنین عکاسان و کادر باتجربه و خوش ذوقی که دارند، آلبومهای عکس مخصوص به خود را طراحی کنند و در صورت تمایل مشتری، این طرحهای موجود را برای هر نوزاد شخصی سازی کنند و مطابق با سلیقه مشتری، آنها را تغییر دهند. برای این که آلبوم عکس نوزاد که رشد او در طول زمان را ثبت میکند، هرچه خاطرهانگیزتر باشد، نکات زیر میتواند شما را راهنمایی کند.

 

ایده هایی برای طراحی آلبوم رشد کودک


• سعی کنید فقط بر روی مناسبتهای خاص تمرکز نکنید. در حالی که اولین سالروز تولد یا اولین تجربه سال نو، لحظاتی به یاد ماندنی در طول سالهای آینده خواهند بود، سعی کنید عکسهایی از لحظات کوچک که احتمال به خاطر آوردن آنها کمتر خواهد بود را نیز در آلبوم قرار دهید تا این خاطرات کوچک نیز در آینده فراموش نشوند. به طور مثال، یک گردش چند ساعته یا پیادهروی در یک پارک، میتواند بهانه خوبی برای گرفتن عکس باشد.

• لزومی ندارد که آلبوم کودک فقط شامل عکس باشد. تجربه ها و اتفاقات جدید بسیاری که ممکن است برای شما یا کودکتان روی دهد، همگی میتوانند فرصتهای زیادی برای ثبت و جمع کردن خاطرات به منظور قرار دادن در آلبوم کودک باشند. فراموش نکنید که هیچ چیز کمارزشی در زندگی شما و فرزندتان وجود ندارد، پس اگر چیزی را دوست دارید، حتماً آن را در آلبوم قرار دهید.
مانند هر آلبوم دیگری، شما میتوانید آلبوم عکس کودکتان را به روشهای مختلف مرتب کنید. اما بهترین حالت برای آلبوم کودک، بر اساس تاریخ گرفته شدن عکس و سن کودک است. بهتر است صفحات اول آلبوم شامل عکسها و تجربیات قبل از به دنیا آمدن کودک باشد. ثبت این برهه از زندگی کودک که با انتظار، نگرانی و هیجان همراه بوده است، شروع مناسبی برای یک آلبوم عکس است. بچه ها عاشق شنیدن داستان زمان به دنیا آمدن و حتی قبل آن هستند. میتوان عکس یا خاطرهای از زمان رسیدن مادر به بیمارستان، اقوامی که در آنجا حضور داشتند و رفتار پدر در آن لحظه، در صفحات اولیه آلبوم قرار داد تا برای کودک جذابیت بیشتری داشته باشد.


• در کنار گرفتن عکس و قرار دادن آن در آلبوم، چند دقیقه زمان صرف نوشتن بعضی از خاطرات خود کنید و آنها را در آلبوم و در کنار عکسها قرار دهید. مثلاً درباره حسی که بعد از به دنیا آمدن نوزادتان داشتید، بنویسید. مسلماً خواندن این خاطرات در آینده برای کودک بسیار لذتبخش خواهد بود.

 

• نام کودک با دقت و وسواس زیادی انتخاب میشود و برای کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. اسامی دیگری که در نهایت نام کودک از میان آنها انتخاب شده، علت انتخاب این نام، معنای خاصی که دارد، این که چه کسی آن را پیشنهاد کرده است و آیا پدر و مادر هر دو بر سر این اسم توافق داشتهاند یا نه، همگی خاطراتی هستند که کودکان برای دانستن آنها بسیار مشتاق هستند و اگر همراه چند عکس در آلبوم باشند، هرگز از یاد آنها نمیروند.


• خانواده و دوستان نقش حیاتی در زندگی کودک دارند. عکسهایی از کودک همراه هریک از والدین یا همراه هر دوی آنها، همراه هر یک از اعضای خانواده و نزدیکان، باید بخشی از آلبوم کودک باشند. حتماً خانواده و اطرافیان کودک، در مناسبتهای مختلف، هدایایی برای او تهیه کردهاند. وجود عکس این هدایا یا حداقل آنهایی که برای کودک خوشایند بودند، یادآور خاطرات شیرین کودکی برای او خواهد بود.

 
• آلبومهای عکس همچنین میتوانند مکان مناسبی برای ثبت واکنش خانواده و اطرافیان در مقابل به دنیا آمدن کودک و یا شنیدن خبر آن میباشند. دیدن خوشحالی نزدیکان از به دنیا آمدن نوزاد، برای او بسیار جذاب و هیجانانگیز خواهد بود.


• بدون شک مهمترین هدف و مهمترین بخش یک آلبوم، مربوط به ثبت رشد کودک در طول زندگیاش میباشد. نوزادان بسیار سریع رشد میکنند، به همین جهت، ثبت روند رشد آنها بسیار مهم است. شما میتوانید بخشی از آلبوم را به عکسهای یک سال اول نوزادتان اختصاص دهید و در آن، عکسهایی را که هر یک ماه یکبار از او در شرایط یکسان گرفتهاید را کنار هم قرار دهید تا روند رشد او در آن عکسها مشخص شود.


• سال اول زندگی یک کودک برای پدر و مادرش اوقات بسیار لذتبخش را فراهم میکند. آنها با تمامی چیزهایی که نوزادشان آنها را برای اولین بار تجربه میکند، شگفتزده میشوند. بخش دیگری از یک آلبوم عکس، میتواند مربوط به این تجربیات باشد. یعنی عکسهایی که در آن تمامی احساسات و کارهایی که نوزاد برای اولین بار تجربه میکند، به تصویر کشیده شدهاند، مانند برای اولین بار غذا خوردن، اولین قدم، اولین کلمه، اولین دندان و مانند اینها.